Jeg hedder Mille, og jeg går på Tønder Gymnasium. På vores studieretning bliver der trukket mange røde tråde mellem de forskellige fag, blandt andet biologi og kemi, hvor vi har nogle forskellige emner, som fungerer rigtig godt sammen, hvor man får nogle forskellige synspunkter fra de forskellige emner og lærer noget nyt og får en masse fagligt omkring det. Uddannelsen åbner rigtig mange fremtidsmuligheder for mig, ikke kun inden for naturfag men også generelt. Jeg får en masse baggrundsviden om kroppen blandt andet, som jeg kan tage med mig videre og bruge senere.
Mille
Den samfundsfaglige studieretning er spændende for mig, fordi vi lærer en masse om samfundet og generelt politik. Man lærer blandt andet om at diskutere i klassen med læreren og de andre elever og opbygge sine egne meninger og holdninger. Selvom jeg har valgt den samfundsfaglige retning, begrænser det mig ikke i at vælge alle mulige andre veje, hvis jeg har lyst til det, om end det er medicin eller jurastuderende.
Magnus
Jeg hedder Frederik, og jeg går i 3.g på Tønder Gymnasium. Det, der gør idræt spændende for mig, er, at man får lov til at komme ud af klasselokalet og får lov til at dyrke idræt, både sammen med sin klasse og sammen med sit idrætshold, og det giver en anden dynamik, når man gør det med sin klasse. Fællesskabet, når vi dyrker idræt, er rigtig godt. Når man vælger idræt B på Tønder Gymnasium, får man både et idrætshold og sin klasse med idræt, og det ryster en sammen både på tværs og i klassen, og det er rigtig dejligt.
Frederik