Derfor valgte jeg STX/HF

Vi går begge på Tønder gymnasium, og vi mener man bør vælge STX på Tønder Gymnasium, fordi du får et godt socialt miljø, du får en god uddannelse og du kommer ind i en god måde at lære om dig selv og lære, hvad du vil i fremtiden, og det lukker jo ingenting, og så er det bare et megadejligt sted at gå.

Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil, når jeg engang er færdig, men når jeg har taget en STX, er alle muligheder åbne. Der er ingen begrænsninger.

 Cæcilie og Lasse

jeg går på HF på Tønder Gymnasium. På Tønder Gymnasium kan man vælge mellem tre forskellige fagpakker. Man kan vælge en, der hedder Politi & Forsvar, en der hedder Sundhed, og en der hedder Lærer & Pædagog. På HF har man mulighed for at komme i praktik, så man kan komme ud og blive klogere på den fagretning, man har valgt. Jeg har selv valgt at komme i praktik som lærer i indskolingen, så jeg prøver at få en lille forsmag på det pædagogiske, og hvordan man er lære

Sine

 

Jeg hedder Mille, og jeg går på Tønder Gymnasium. På vores studieretning bliver der trukket mange røde tråde mellem de forskellige fag, blandt andet biologi og kemi, hvor vi har nogle forskellige emner, som fungerer rigtig godt sammen, hvor man får nogle forskellige synspunkter fra de forskellige emner og lærer noget nyt og får en masse fagligt omkring det. Uddannelsen åbner rigtig mange fremtidsmuligheder for mig, ikke kun inden for naturfag men også generelt. Jeg får en masse baggrundsviden om kroppen blandt andet, som jeg kan tage med mig videre og bruge senere.

Mille

Den samfundsfaglige studieretning er spændende for mig, fordi vi lærer en masse om samfundet og generelt politik. Man lærer blandt andet om at diskutere i klassen med læreren og de andre elever og opbygge sine egne meninger og holdninger. Selvom jeg har valgt den samfundsfaglige retning, begrænser det mig ikke i at vælge alle mulige andre veje, hvis jeg har lyst til det, om end det er medicin eller jurastuderende.

Magnus

Jeg hedder Frederik, og jeg går i 3.g på Tønder Gymnasium. Det, der gør idræt spændende for mig, er, at man får lov til at komme ud af klasselokalet og får lov til at dyrke idræt, både sammen med sin klasse og sammen med sit idrætshold, og det giver en anden dynamik, når man gør det med sin klasse. Fællesskabet, når vi dyrker idræt, er rigtig godt. Når man vælger idræt B på Tønder Gymnasium, får man både et idrætshold og sin klasse med idræt, og det ryster en sammen både på tværs og i klassen, og det er rigtig dejligt.

Frederik